fredag 8 maj 2009

jojo!

i kväll var jag oerhört civilkurageig (det var bland annat jag som larmade). brevet som jag skrev till sl efteråt ser ni nedan. yeah!

hej!
Jag åkte med gröna linjen mot farsta strand i kväll den 8/5 och klev av vid skärmarbrink ca kl 20:45. Precis innan vagnen stannade vid skärmarbrink tirllade en man omkull vid en inbromsning. Han föll såpass att han började blöda från huvudet och han var till en början okontaktbar. Detta skrämde upp flera personer i vagnen och föraren larmdes. Föraren tog dock inte händelsen på allvar utan skällde i princip ut personen som larmade, då denne, enligt föraren hade skrämt upp honom(!). Efter denna händelse frågade föraren om mannen, som trillat kunde sitta, och sedan körde han vidare. Min fråga till er är vad ni har för policy kring liknande händelser? Enligt min erfarenhet bör en man som trillat handlöst och blöder från huvudet tas om hand och köras till sjukhus.

Hälsningar Maria

förar-idioti och god natt!

6 kommentarer:

davida sa...

Good girl!

emma härnqvist/perfektion sa...

ska kolla upp de där med twin peaks, jag misstänker dock att min kära vän marcus redan sett den serien.. skulle inte direkt förvåna mig.

helg ja, helt underbart! fast egentligen ska jag inte göra nåt speciellt. själv?

Johanna sa...

Näme, inte visste jag att min plastsyrra var en sådan bra och reko menmänniska:-) *stolt*

Malin sa...

det var bra skrivet! Hoppas dem tar åt sig. Förarna måste se till så att passageraren mår bra och får vård om det behövs.

anna sa...

bra maria! nästa gång jag ramlar vill jag ha dig där!

maria sa...

haha, vad gulliga ni är... och nästa gång ni faller.... (hah, vilken schlagerdänga!)

Bloggtoppen.se