lördag 30 maj 2009

till mikaela

okej; här kommer ett brev. vet bara inte vem jag skall börja med, men kanske mikaela..
MIKAELA!
jag sitter här, hemma. själv. ensam. en lördag! bör väl tillägga att det är självvalt. peter är ute och svirar, som sig bör. jag hade mitt roliga i går, så antar att jag får stå mitt kast i dag. istället för att dricka skummande drycker med procenthalter lyssnar jag på anna järvinen och äter chokladpudding. innan dess har jag både instoppat karamellkungens lösgodis och gin utblandat med tonic i min kropp. mätt. min tanke för kvällen är att kolla ikapp på alla babel-avsnitt som jag inte hunnit. och så vill jag se hr landshövding också. det är svt-play, du vet! kanske borde ge wild kids en chans med. men det kommer!
det var kul i går förresten! jag mötte upp några, från den där boksidan där jag skall börja skriva, för picknick i observatorielunden. det var varmt och skönt. solen sken och inte förrän vid nio började vi frysa. då bar det av till mosebacke för ett kort nedslag innan vi tog oss vidar till något ställe på hornsgatan.


jag gjorde en ganska knäpp tabbe med. inget allvarligt, men lite "smålustigt"/konstigt. det var dans förstår du, och helt plötsligt börjar de spela en låt som jag alltid blandar samman med en annan. ja, i alla fall; en snubbe som är med frågar mig vad det för låt och jag svarar, som vanligt, fel och han bara; "nä, jag spelar synth i det bandet, det måste vara ett annat". jag kände mig lite smådum, men tänkte att va fan!!! och så dansade allt vidare en stund innan jag mötte upp peter för hemfärd.


och så var det sömn och sedan ny dag och i dag är det fem dagar kvar till bruce, och jag blir allt mer bitter över att jag inte kunde ta biljetten själv. samtidigt tänker jag att det måste, måste, MÅSTE finnas ett ställe där man kan höra fast man inte är inne. jaja, det tåls att tittas på!


för övrigt så saknade jag dig förra helgen, men det vet du ju redan! jaja, här är några foton. och nu skall jag fortsätta med mitt ohämmade intag av föda. men vi hörs!


Puss!

2 kommentarer:

mottagaren sa...

Hej goda Maria!
Tack, jag älskar brev! Åh, vad jättefin du är i håret! Jaa, det är så himla synd att du inte ska på konserten, men statistik är också bra, sen tror jag på ett häng utanför stadium på fredagen (och på söndagen också?)funkar fint. Nu ska jag inte skriva ett alls lika långt svar här tillbaka, tyvärr. Vi ses på torsdag, JA!
Pussar!

maria sa...

KLART VI SES PÅ TORSDAG!!!!!!!!!!!

Bloggtoppen.se