måndag 12 maj 2008

som en epilepisk språkpuls.

jag var inne i en 2handaffär idag. provade en klänning, som var fin men luktade rök. tanten i kassan komplimenterade mig, sedan utspelad sig följande konversation;

damen: vad fin den var, passar dig perfekt!

jag: jo, den är fin, men den luktar lite rök.

d: det går bort om du tvättar den. tvättar du inte saker du köper på stan?

j: jo, det klart.


jag tar av mig klänningen och går för att hänga tilbaka den. säger att jag skall fundera lite, men att jag kommer tillbaka om en stund.


d: jag kan ta den, den var så fin så den får hänga i skylten. (luktar.) förresten så luktar den inte alls rök. lukta!


jag luktar pliktskyldigt tackar för mig och går.


ridå.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... vilken bra historia!
Vilken tant. jag är säker på att du hade rätt angående lukten.
Sedan kan man ju inte alltid vara säker på att röklukt går bort.
Hade gärna velat se klänningen. Antar att du inte köpte den..

Anonym sa...

Hej maria!!
Jenny... från vegby här!!

Jag hittade dej!
det var trevligt
du är trevlig.

Haét gött, kram

j sa...

uuuunderbar historia från livet.

Anonym sa...

sääkert maria. du som inte ens tvättar fynd från gatan. he he.

Bloggtoppen.se