lördag 4 april 2009

dagens; födelsedag!

hej hej! här har ni mig! i går var det "min dag". jag gillar inte at ha egna dagar, och särskilt inte om det inneär att man blir äldre. då gäller det att göra sin dag så bra som möjligt, så att man inte fokuserar för mycket på att tiden har sin gång, så att säga...


mitt firande började exakt 00.00. på mc donald´s av alla ställen. tidigare under kvällen hade jag och sara invaderat årets första uteservering samt varit på macbeth och bevittnat ond, bråd död. när det var klart var jag pigg och inte trött och när peter sa att de satt på södra teatern med öl så lät det som ett mycket bra förslag!



öl och jag innebär godissug. som tur är har jag en fin pojkvän som förutseende nog köper födelsedagsgodis till mig.



på natten firade jag med en stunds sömn, som sedan fortsatte med en stunds smygsömn. peter sjöng och jag fick frukost, samt paket, på sängen. i paketet låg finingarna ovan. dagen innehöll - tåg - skola - jackletande (hade även fått pengar till en jacka, som visade sig vara slut över hela stan).

efter att missmodigheten över jackan lagt sig bar det av till sushiställe och så till gondolen för födelsedagsdrink. fullt, fullt, fullt! men vi fick ju lite utsikt! istället blev det besök på fredriks och anders kontor, som sedan fortsatte med häng på boulebaren.

summan av kardemumman?

en bra födelsedag!


/maria, 22 år, o månader, 1 dag.

6 kommentarer:

Lisa sa...

ooo det låter fint. lite grattis i efterskott då :)

camilla sa...

åh vad du är fin!
och vilken härlig dag!

maria sa...

lisa - TACK!!

camilla - TARRE BARRE!

Petra sa...

amen vråål vilka snôgga skor! Vart har du köpt doom?

OCH! Grattis i efterskott!

Kajsa sa...

Vilka fina skor. Sådana vill jag också ha.

maria sa...

petra - på weeekday! inte speciellt dyra heller, så köp köp köp! OCH tack!!

Bloggtoppen.se