måndag 7 mars 2011

det börjar bli sent, jag är gammal nu

det märks inte att hon är äldre än dig, du är mer mogen, sade han och vad kunde jag göra annat än att nicka instämmande? egentligen ville jag komma med motargument, peka på min avsaknad av mognad. jag ville lägga mig ner på golvet, sparka med fötterna mot plastmattan, och på alla sätt bete mig som ett barn. istället satt jag kvar, försökte svälja ned den kvalmiga förnimmelsen av hur jag hade tyckt att det var stökigt i det hus han och hon delade med några andra, hur jag automatiskt vänt mig mot disktrasan när jag kom dit. jag kände mig som en åldrande kvinna, den medelålders mamman, som är på besök hos sin nyss frånflyttade son. en kvinna som vill hämta tvätt och lämna matlådor. i ett försök att värja mig drack jag ytterligare en klunk te, försökte att inte se om glaset hade fläckar.


mogen klädsel, vuxet, kul.


4 kommentarer:

Angeliqa sa...

Vilken fin kopp!

maria sa...

ja, den är fin den! tack!

lovisa/polichinelle sa...

så bra du skriver! att vända sig mot disktrasan är ju det tråkigaste man kan vända sig mot, även om det dock är nödvändigt ibland...

ps. du är himlans söt i lugg.

maria sa...

åh, tack x2! och ja, disktrasan, ja. typ det värsta som finns efter smuliga bord, haha..

Bloggtoppen.se