torsdag 17 mars 2011

det där om böcker som blir film

i stockholm är det kallt och ölen jag drack och maten jag åt på en uteservering i köpenhamn förra veckan känns ofantligt långt borta. men oavsett kyla och grått värder, när man hör fina saker, som att gunnar ardelius bok Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket skall bli film, är det inte svårt att bli pepp på livet.

köpenhamn var fint med massor av båtar
 


det bästa är att det ser ut som att jag har hockeyfrilla. det gjorde det på mitt skolfoto i ettan också. älska hockeyfrilla.


4 kommentarer:

Pella sa...

Åh, fantastiskt- ska den bli film?!! Jag gav den i kärleksgåva till min kille- nu får jag nog tvinga med honom på filmen sen också! Nästa lika fint är det att du har sett krokusar också, åh jag längtar ihjäl mig efter våren!!!

niclas sa...

kul att du gillar bilden! och lika kul att du gillar bokmärket

maria sa...

ja, och det fina är att den skall visas på svt i sommmar. jag kan nästan se framför mig hur solen kommer skina in genom fönstret, (men inte fördunkla tv-rutan) hur gardinerna fladdrar i vinden och hur man kan sitta barfota i soffan. himla fint!

lovisa/polichinelle sa...

oj, ska den? nu ser jag fram emot både den och norweigan woods filmatiseringar.

Bloggtoppen.se