onsdag 16 april 2008

de besudlar mitt hem o mitt liv.

då jag vaknar är det ljust i rummet. svårt att säga vad klockan är, men fiskarnas lampa tänds vid åtta. den är släckt. jag är inte den morgontrötta typen utan ger peter en puss, han mumlar något o fnyser lite, innan jag går upp o mot toaletten. belysningen i taket tänds, o jag ser vad jag avskyr att se; en silverfisk irrar runt, yrvaken o förvirrad av det plötsliga ljuset. åh, det känns som om de skändat vårt hem, igen. det känns som att deras obarmhärtiga, oönskade besök besudlar vårt badrum om och om igen. jag sträcker mig mot pappershållaren, tar ett papper och gör slut på hans liv, hårt och obarmhärtigt. som en sista hälsning lämnar han en grå fläck på golvet, jag ryser o gnuggar lite till.

nu ska jag till egg and milk, om jag bara lyckas väcka peter. jag ska dricka smooothie o vara lycklig för att detta kommer bli en fin dag!

bild.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se