söndag 27 april 2008

löp.


igår, efter att ha ätit ben and jerrys till frukost och kollat på mitt sedvanliga grey´s anatomy-avsnitt kännde jag en viss avsky mot mig själv. glassen låg som en klump i magen o kroppen var stel efter först en natts sömn, sedan någon timma framför teven. sagt och gjort, jag gav mig ut. på med mina rosa tights o en stor t-shirt, ner med nycklarna på ett privat ställe o upp o ut, till slottskogen. jag sprang; 25 minuter utan att stanna. på kvällen skröt jag för stefan som sade att han o jakob brukar springa en mil. jaja.

idag har jag grym träningsvärk.

har funderat på en sak, som är fin också. i förrgår var jag i slottskogen på kvällen, då var det mest ungdomar där, tidigare på dagen hade peter hängt med sin bror o hans son o kikat på djuren o då jag vare där i går morse var det mest hundar o en o annan löpare. det är fint, tre olika skepnader i en enda park. funderar på att göra ett till besök där, idag, då dock som den lugna o harmoniska gångare jag egentligen är. ingen hets.

bild.

2 kommentarer:

Anonym sa...

glöm inte att vi ska promenera idag!

j sa...

att springa och rensa huvudet är befriande.

jag föredrar att springa tidigt på morgonen. och se hur staden vaknar till liv.

Bloggtoppen.se