tisdag 27 januari 2009

dag två; mitt liv som yogi

en ny dag och en ny livsstil. i dag var det meningen att jag dels skulle testa på livet som haremsdam och dels som yogi. dessvärre har det inträffat endel administrativa problem, vilket gör att livet som haremsdam får skjutas på framtiden.

iklädd mina finaste yogi/haremsbyxor och en väldigt yogiliknande fläta har jag dock spenderat en dag i den urgamla livsstilens anda. och som vi alla vet så är yoga ingen träningform, det är en livsstil.. okej? då sätter vi igång!

för att komma in i min nya tillvaro som yogi valde jag att omgående gå ut hårt med en timmas meditativt tv-tittande (viktigt inom yoga) innan jag körde ett pass. här ovan har vi det väldigt omtalande och välgörande "böja fot efter tv-tittande-pass". iaktta min böj på tån, det är grundläggande inom yoga!
en annan grundläggande sak är vikten av stretch. vad är böj utan stäck? kanske som kaffe utan kaka, det vill säga inte bra, så sträck på tån! känn hur senorna spänns! OBS! akta samtidigt så att era bröst inte trilla ut. ha tröjor med hög hals så att ni kan böja ordentligt! ett äkta tåböjarpass känns i hela kroppen!


till sist då; livsstilen. för att koppla av efter din hårda tränning och fysisk ansträngning är det grundläggade att andas. att känna hur kroppen uppfylls av något mera, något större. detta är dock väldigt tråkigt, så det går att hoppa!

LYCKA TILL!

p.s. livet som yogi var skittråkigt, men om ni finner lycka i det lilla så feel free att inspireras av min dag!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se