måndag 26 januari 2009

först ut; amish!

jag har kommit på ett nytt sätt att utveckla mig själv och bloggen; jag skall testa på andra livsstilar och se för- och nackdelar med dessa. ett väldigt bra tema med tanke på att vi håller på med globalisering i skolan. först ut: amish!
peter framför en av våra eldar i tidsenlig amish-klädsel och en bok om amerikas ursprungsbefolkning.


igår gick strömen hos oss. istället för att fixa ny propp och sätta igång ljuset igen slog vi oss ned framför vår öppna eld (värmeljusen). detta var väldigt mysigt, vi drack te (tack gasspis) och läste analoga böcker. efter några timmar kändes livet väldigt tyst och lite ensamt och jag började snegla in i de andra husen. plötsligt kändes deras elektriska lampor som solar i ett solsystem. i dag har jag kompenserat med att ha alla lampor i lägenheten tända och spela extra mycket musik. slutsats; jag är född i rätt århundrade och skall inte göra vidare försök att gå i annorlunda riktning. tack elektricitet!
p.s för att inte förstöra känslan och sinnesstämningen vi satt in oss i är korten tagna utan blixt. vore dumt att förstöra ett sånthär hejdundrande experiment! d.s
I MORGON HAREMSDAM OCH YOGI!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se