fredag 30 januari 2009

dagens; skogsmulle

det har inte varit en så stressig dag i dag. skall man vara ärlig går det snarare att benämna den som lugn och därför valde jag så att säga carpe diem och istället utforska en livsstil som passade mitt humör. stressig japan får vänta till nästa vecka (jag har tenta då). i alla fall, dagens; skogsmulle!
för att vara äkta skogsmulle måste man ha en viss (ganska hurtig) mullestill. jag fixade denna genom fjällrävenjacka, gumistövlar och jeans. helst hade jag velat ha sådana där snyggbyxor med fickor på benen, men jag har inga sådana hemma och mullar gillar inte att gå i affärer, så nöden hade ingen lag! givetvis hade jag även en ryggsäck med tetermos och sittunderlag samt en kikare för eventuella fågelupptäckter. glad i hågen gick jag, efter att jag klätt på mig och packat hemifrån och ut. ganska snart efter min utgång uppstod dock problem; vart går en mulle i dessa dagar? desorienterad och lite rädd gick jag till vänster, men där stod det bara stora hus. efter det gick jag till höger och hoppade på ett fordon som det stod hässelbystrand på. strand=natur tänkte jag och var glad igen.... ....men inte så länge. jag råkade gå av fel och hamnade på något ställe med en massa människor och konstiga spår som såg ut ungefär som sådana där spångar som mullarna brukar lägga ut i skogen när det är blött. men det var inte blött och det var inga riktiga spångar och jag blev ledsen, men ville inte ge upp så lätt. någonstans måste det finnas natur tänkte jag och bestämde mig för att gå på spångarna och se om de ledde mig någonstans där det fanns skog. det gjorde de inte och istället höll jag på att bli överkörd av ett riktigt vidunder som liknade en bautastor huggorm. efter det nederlaget valde jag att ge upp och åka hem.
slutsats: det är inte roligt att vara mulle i dagens urbaniserade samhälle. det finns ingen skog att leka i längre och som mulle för man en marginaliserad tillvaro. efter min dag som mulle gick jag in i en djup depression med tröstätning och granporrsurfande som följd.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se