torsdag 20 mars 2008

barnsliga barn(?).


igår var det meningen att jag skulle mött upp några vänner, varav en har kommit upp från lund, för att ta en öl. det gick ju sådär, jag somnade, vaknade igen, skickade ett sms som jag knappt var medveten om innan jag somnade igen. vaknade vid elva o hade ångest. hur tråkig är jag inte?

jaja, får väl trösta mig med att jag träffar alla på lördag, vilket blir kul!


i övrigt, igår var det några barn på lekplatsen då jag gick förbi, en av tjejerna, hon var väl kanske nio sjöng på dängan (jag gillar ordet dänga) "alla som inte dansar är våldtäktsmän." hey, jag började fundera på om jag är gammal, eller om barnen nu för tiden har hunnit ikapp mig? jag vet inte, jag tycker ändå att barn skall vara barn så länge de kan, även om de inte alltid själva förstår hur bra det är, samtidigt som jag gjorde allt för astt slippa vara barn när jag var det. det är väl kanske som det alltid är, man vill ha det man inte har.

idag; skriva. peter är på intevju för en reklambyrå i varberg. jag är nervös, som alltid. yeah.

bild.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är på! kan vi inte sova över där på natten och gå en spökvandring? vore skit äckligt men lite roligt.. och så kan vi ha högläsning ur sparres böcker :P

Bloggtoppen.se