onsdag 22 oktober 2008

KUL!

jag har hittat en lista och jag vet att ni äääälskar att få veta mer om mig och min dag.....!

dagens ord: dubier (taget ur mörkrets hjärta, som är en vacker bok för övrigt) alternativt "välkommen till bla bal bla, du har sökt bla bla bla, men dessvärre fungerar inte vår växel, så därför kan du inte nå henne/honom..." DAAAA!
dagen lesbiska tanke: inte längre. scarlet var min tanke, men inte efter vicky cristina barcelona.
dagens middag: inte än, men lunchen bjöd på minestronesoppa som var god! i love soppapasta från barilla!
dagens glädje: lonkakolorna i skålen i receptionen. vid gud, det är ju onsdag, växeln fungerar inte, jag är sur, vad annars kan ge mig glädje?
dagens låt: något med blur. en ny era månne?
dagens blogg: alla som kan ge mig lycka.
dagens skor: tyg som är smutsiga efter lerbadspromenad igår.
dagens tanke: pissväxel som inte fungerar och idioter som inte förstår att det inte är jag som sabbat den....
dagens skratt: min förmåga att dra omkull rockhängare i personalrummet.
dagens sömnpiller: min lunchrast, jag blev trööööött!
dagens kärlek: peter kanske.
dagens sms: har bar skickat ett, till anna.
dagens bitch (på avstånd): människor som ringer
dagen förträngning: HÖGSKOLEPROVET!
dagens tristess: telefonen
dagens orm: tjaaaa.
dagens citat: inget som min hjärna haft förmåga nog att registrera.
dagens fniss: min förmåga att variera hälsningsfraserna i telefonen.
dagens "åh nej": hmmm... någon födelsedag jag glömt?
dagens dikt: åh... ekelunds "då voro bokarna ljusa" är så vacker, men projekt runeberg-sidan ligger nere, så ni får nöja er med snoilskys "svarta svanor", som i och för sig också är fin!

Svarta svanor, svarta svanor

Glida som i sorgetåg,

Leta sjunkna solars skimmer

I den nattligt dunkla våg.

--------------------------

Mörk, liksom i eld förkolnad,

Är den rika fjäderskrud,

Näbben, stum i blodig purpur,

Ännu bär om branden bud.

---------------------------

Hvita svanor tamt i vassen

Kryssa efter gunst och bröd.

Ut på djupet, svarta svanor

Ut, I barn af natt och glöd.

1 kommentar:

Anonym sa...

och jag som inte ens svarat på det. men det kommer nu! har varit på tenta

Bloggtoppen.se