torsdag 30 oktober 2008

minne. ack ljuva minne!

jag tar en sipp av mitt te och likt en dålig kopia av proust förflyttas jag genast ett antal mil och även några år tillbaka i tiden. bulgarien - 2004. vi sov i dåliga skjul och i parken där vi bodde fanns vildhundar som hade hittat sin boning under vår. ibland började de slåss mitt i natten vilket innebar kvävda skall och hårda dunsar mot golvet. på morgonen serverades det frukost i vårt primitiva kök och det var där, varje morgon, varje frukost som jag förtärde mitt minne.
något tag efter det att jag kommit hem gick vår dator sönder och det enda kort som finns kvar är det ni ser ovan. tråkigt för mig kan tyckas, då jag mer eller mindre ser ut som sju svåra år och det är tveksamt om inte mina trosor syns.
lustigt förresten. tog precis en kola till mitt te. samma sorts kolor som mamma köpte till oss från ullared då vi var små. jag åt upp ungefär ett kilo på två dagar och efter det har jag aldrig varit så förtjust i just de kolorna.
okej. då får det vara färdigt med pretantiösa hänsyftningar och tillbaka till det relevanta (te och kolor).

1 kommentar:

Anonym sa...

svara i telefon kvinna!

Bloggtoppen.se