måndag 23 mars 2009

dagens; fransman

häromveckan pratade vi om filer, jag och peter. dock finns det många filer, och för den oinsatte kan detta te sig tämligen förvirrande. det är, med andra ord, dags för ett klargörande! dagens inlägg handlar inte om filer i datorn, inte om fil som man äter, eller om pedofiler. nej, det hadlar om patriotism. vi diskuterade huruvida vi var anglofiler, frankofiler och varför det inte fanns något som hette tyskofiler (fast det är väl kanske inte så konstigt med tanke på den allmänna inställningen till tyskt). i alla fall, jag kom fram till att jag nog snarare är frankofil än anglofil och varför då inte illustrera detta genom att visa upp min franskhet!? med andra ord; min lördagkväll som fransman!
först gäller det att fixa stilen! för mig och för kvällen blev det tema "fransk konstnär" med förkorta byxor, en konstnärligt mönstrad tröja och en fransk potatis i handen så att jag enkelt kan falla ner på knä och konstra med potatistryck!


alla fransmän vill äta gott och då vill jag också det. fransk husmanskost och där rök (haha, ser ni hur det ryker!?) mina sista slantar i syfte att skapa en gryta boef.
sedan så glömde jag visst kameran hemma, men vi kan ju låtsas att bristen på kort beror på att jag, på ett mycket franskt sätt ville värna om min intrigitet. i alla fall. vi tog oss till le bar rouge och hängde med en massa andra och för första gången i stockholm så var det som att vara på pluto i ulricehamn. vart jag än gick hittade jag en bekanting och det var fint.
jaja! nu ska jag lyssna på edith piaf. hej

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se