tisdag 31 mars 2009

dagens; svensson

jag har kommit på en sak som gör mig blek, mörkrädd och feberfrossig. ponera att jag skulle gifta mig med peter. ponera att jag skulle ta hans namn och betänk att jag då skulle ha sveriges vanligaste namn; maria johansson. en riktig svensson med andra ord! för att illustrera och tänka mig in i min nya tillvaro så spenderades söndagen på IKEA.

...och givetvis åkte vi svenssonståndaktigt; VOLVO!

åååh, är inte deras hus klatchiga så säg?! så himla vackert med sveriges flaggfärger på varuhusen. vilka ambassadörer för sverige IKEA och ingvar är! fast, som den svenssonrojalist jag är så föredrar jag ju sjäääävklart kungahuset, de gör ju ett sånt bra jobb när de representerar sverige! åååh, de är verkligen viktiga för vårt land!


vi har tyvärr inte hittat vårt dröm-radhus än, men då vi gör det så planerar jag att köpa en massa potpuri som jag ställer ut i små skålar i huset. åh, så fräscht! förresten så tycker jag att hela IKEA är helt fräscht, så himla snygg stil! och så unik också, man får verkligen chansen att hitta saker som man är heelt ensam om att ha!

för att inte tala om deras restaurang! så himla bra OCH billig mat! så smidigt också att man kan samordna storhandling och finmiddag nu när de börjat med trerätters! och ja,.... mitt bh-band syns på bilden, men betänk att som svensson så går man mestadels klädd i mjukisset, så jag är inte så van vid dethär med urringat längre....

...nej, nu måste jag gå och fixa med mina BUSIG-glas som står i KRYDDIG-hyllan. sååå fräscht!

3 kommentarer:

anna sa...

hehe. jag vill inte vara den som är den... men du är inte precis ensam om att heta carlsson heller :)

mikaela sa...

Serverar de tre-rätters på IKEA nu? Har det gått för långt? Allt för att göra så att Svensson känner sig något lyxiga. Fast hey, jag är inte så anti Svensson ändå, fast när du beskriver det sådär - buuuuhh hjälp!

maria sa...

anna - men det stavas ju med c. väldigt unikt! annars tänkte jag att vi kanske kan registrera ett partnerskap...(vill åt dit namn, moahahhhahahhahhaha!!!)

mikaela - ja, jag veeet! blev typ helt chokad när jag såg det, men jorrå, så är det! och svensson kanske är gött ändå, men bara om vi bor på samma gata och dricker kaffe och är hemmafruar ihop!

Bloggtoppen.se