söndag 1 mars 2009

dagens; ninjakleptoman

det finns vissa personer som aldrig kan låta andras tillhörigheter vara ifred. sådana personer som tvunget skall pilla på allt, och som ibland bara "råkar" få med sig någon annans tillhörigheter hem. jag är en sådan person. det är inte alltid lätt och roligt skall ni veta, och för att skydda sig själv mot den oförstående omgivningen kan man ibland få ta till drastiska knep. jag blev trött på allas blickar och gliringar och tillslut gick det inte längre. jag blev en ninja, närmare bestämt, en ninjakleptoman! här är mitt hus. det är ingen som vet att jag bor här. inte ens snubben som bor i resten av lägenheten har någon koll på vem jag är. som ninja är man expert på att gömma sig och smyga omkring därför är det en ganska riskfri tillvaro jag för. desutom hr jag ju alltid mina tricks och moves som jag kan nyttja om någon, till exempel snubben skulle komma för nära!

på morgonen är jag, precis som alla andra extremt hungrig. skilnaden mellan mig och er är den att medan ni själva gör er frukost så snor jag min! snubben som jag bor med har extremt bra frukostvanor så medan ha är på toa och gör sin morgontoalett så passar jag på. om ni själva vill försöka så tänk på att smyga ninjaaktigt!

när snubben gått till jobbet börjar även min arbetsdag! i början gav jag mig ut på stan för att få tag på byte, men då min lya inte är så stor och snabbt blir överfull så var det inte hållbart i längden. man vill ju ha ett minimalistiskt och nordiskt hem va... (det där med mysigt och plottrigt är sååååå 2006!). nu för tiden sköter jag alla kupper hemma från lägenheten! väldigt smidigt, särskilt såhär på vintern då man som ninja fryser ihjäl om man går ut! man kan ju inte ta på sig en jacka över trikåerna liksom!

ungefär vid fyra ringer telefonen. det är mysanalle som telefonerar för att varna mig för att snubben är på väg hem. mysanalle är ingen ninja, om ni nu trodde det. nej, han är en simpel inbrottstjuv som åkt fast lite för många gånger. nu för tiden hänger nere på torget och dricker folkis. då snubben går förbi brukar han slå mig en signal för att varna mig så att jag hinner färdigställa min stöt. jag brukar tacka honom med ett coolt ninjamove och lägga på. i slutet av månaden brukar jag lägga in en stöt på konsum och ge honom ett flak folköl som tack. i alla fall, när vi snackat klart springer jag snabbt som sjutton runt i lägenheten och lägger tillbaka det jag snott. har ju inte plats för det hemma, som sagt!
så. det var lite om mig och min dag som kleptomanninja. vill ni själva testa på en tillvaro som detta kan ni alltid ringa mig på 666-666, så kan ni bli mina påläggskalvar. kostar bara 100 000 000!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Heej Maria! Det klart du älskar u-hamn bloggarna de är ju bara så himla bra! Gillar att du är ninjakleptoman..Kan man gå kurs hos dig? kram.

maria sa...

klart du kan, bara du pyntar!!! haha!

Anonym sa...

härlig idé att lägga till ninjadelen! :)

maria sa...

haha, tack!

Anonym sa...

Underbart! Jag skrattar högt.

maria sa...

mikaela: du vill inte köpa ett pass då? bra träning!

Madeleine Bokedal sa...

Hej maria! Hittade din blogg på något sätt=), jo från anna b =) Men vilken underhållning du bjuder på, störtskönt. hoppas du har det bra. vad gör du nu förtiden? kram kram

Bloggtoppen.se