onsdag 18 mars 2009

dagens; uppgång och fall

okej, nu är det dags för det seriösa snacket! ni vet, det är inte jag, det är du.. jag tänkte illustrera en kärlekshistorias uppgång och fall. häng på!

så, det första steget är alltså att man träffas. sen så börjar man prata och inser att gud vad vi har mycket gemensamt och vi skulle kunna prata hela natten och ooooh, det pirrar så i magen! då är man lika glad som jag är ovan skulle jag kunna tro.

sedan så kommer den kärleksfulla fasen. fröet i fråga är det sötaste du sett och ni hänger varje dag och du vill bara att det skall börja växa, så du pratar med det och klappar på det. allt med en förhoppning om att det skall spricka fram något litet och grönt.

men det gör det inte... och sedan så kommer då nedgångsfasen. fanskapet har inte grott på tre månader och du har börjat sova illa på nätterna och får allt som oftast nervösa sammanbrott i skolan och på jobbet. fröets psykning har dessutom gjort dig aggressiv och du funderar seriöst på att kasta det lilla glinet i papperskorgen.
så det gör du, och sedan så lever du lycklig och fri allt medan fröet befinner sig någonstans i livets oändliga kretslopp (typ soptippen eller komposten).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, fan vad roligt. Ja älskar relationer med växter! They really gets to you!;) Krasse är en tacksam liten jävel dock! Han kan du plantera på undersidan av din sock! Sen är det happy days YO! Tjo!:D

maria sa...

men jaaa! och så kan man måla dit ögon, näsa, mun!!!!

Anonym sa...

Oj jag är så trött. Jag är sällan trött men nu är jag fan trött. Yes, det är riktig boxning och jag kommer därifrån rajt naow. På krasse- grejen, får vänta tills resultatet blivit det man vill dock! vart köper man krasse-bös? Peace/Hanna Hammefall

Anonym sa...

Hahahaa, roligt!

Bloggtoppen.se