fredag 27 mars 2009

dagens; telefonterror

funderar på att skriva ett brev till magdalena ribbing. i det skall det stå;

kära magdalena,

det är som så att i morses ringde min killes mobil lite i halv sju på morgonen. personen i andra änden var en av hans bekanta/vänner/familj som "bara ville prata lite". det var alltså ingen som hade dött, ingen som var sjuk och de skulle inte träffas vid halv sju, det fanns med andra ord inget syft med samtalet, inget syfte med att ringa. de pratade om vädret. jag upprepar, vädret! i min familj är vi strikt uppfostrade med att man inte ringer till folk innan klockan nio på dagen och måste man ringa innan så skickar man ett sms för att kolla så att personen i fråga är vaken. därför kändes det lätt surrealistiskt för mig i morses då min pojkvän inte trycker bort samtalet utan lägger sig och pratar om... just det... vädret! min fråga är då, vad tycker du om detta? finns det någon vett och ettikett kring telefontider?

tack på förhand!

/Nyvaken

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha :D skulle ju vara intressant att se vad du skulle få för svar

Johanna sa...

Wtf???? Jag hade tänkt dö, dö, dö om någon ringde mig så tidigt om det inte var något viktigt!!! Nej, inte före tio om man ska ringa mig iaf. Så det så!

maria sa...

lisa - ja, men visst vore det! tror dock att hon är en dam som framhåller vikten av intrigitet, så kan tänka mig att hon skulle vara lätt negativ till att ringa innan 9-10.

johanna - jaaa, det var även min tanke! och tack för stödet!!

Bloggtoppen.se