onsdag 27 februari 2008

en enkel återberättelse.

det blev utgång sen igår ändå. jag, som inte var så pepp var typ sisten hem.

det började fint med att jag sprang som fan, missade spårvagnen o fick vänta multilänge. som tur var var calle också sen, vilket innebar att jag inte behövde vara ensam med skammen. först hängde vi i källaren på skolan ett tag. några i klassen hade dukat upp ett härligt bord med diverse godheter. jag drack vin o pratade o var social, sådär som man kan vara ni vet. så småningom tog både maten o vinet slut, med andra ord; det var dags att dra sig...

...det blev kellys. jepp. jag, calle o joakim x2 gick i regn o vind o storm o lagom blöta o frusna kom vi fram till lokalens stora famn. eller tja. men det utskänktes öl. klockan blev ett o det stängde. jag gick hem. hem till peter som precis hade somnat o som var lagom intresserad av mitt samtal. lika bra det kanske, jag somnade med.

första dagen på jobbet imorses. kännde mig inte så ansvarsfull då jag drog på mig paltorna för att dra mig iväg. men det gick, jag var trevlig o positiv o allt som en människa kan vara. fint. skönt o sluta dock, men imorgon blir det tillbaka dit igen. yes.

1 kommentar:

david santos sa...

Guten morgem, Maria!
Thanks for your posring and have a good day.

Bloggtoppen.se