måndag 25 februari 2008

mhmmm.


jag o peter har ett vad. det brukar bli så ibland. jag är nämligen en ganska så frekvent godisätare. dock brukar det börja ganska bra. jag tar ett uppehåll, startar lite smått med någon bit per dag, fortsätter lite smått med några bitar per dag o brukar till sist hamna runt en påse. nu är jag där igen, vilket innebär, godisstopp. inte för att bli smal o så, utan mer för att jag brukar byta ut godiset mot mat o sen tappar jag hår o allt blir misär, tja ni vet.

de första dagarna brukar vara sådär. jag går runt med ett konstant sug o som kompensation slinker det ner en o annan macka o en massa frukt, vilket gör att min mage börjar knipa. sen lugnar det ner sig. jag är ganska nöjd. (så länge jag inte går förbi 4-gott tåls att tilläga. 4-gott är världens största godisaffär som jag passerar på vägen till skolan.)

i alla fall. allt det där godisgrejset brukar gå lättare om jag slår vad. jag är envis som bara den o skulle aldrig gå med på att förlora, vilket i förlängningen innebär att jag denna gång vinner en middag. då ett sådant pris står på spel kan jag inte förlora o det vill jag inte heller. jag vill gå till stearin o äta något från deras fina meny.

bild

1 kommentar:

Anonym sa...

hur fasen skall du klara detta egentligen? haha

Bloggtoppen.se