onsdag 20 februari 2008

yo.

hemma igen, för en stund sen efter en go kväll hos anna med te o scones. mmm. borde göra det oftare, både fika o baka scones. tycker jag åtminstone..

har kommit på en skum grej. alla de som jag har hängt mest med på mina kurser har varit sådana som jag på något sätt tidigare har haft en relation till. alltså inte intim eller så.

i alla fall. först var det litteratur. i samma klass gick linea. vi är från samma stad, inte från samma gäng eller så, men ändå från samma lilla ställe. detta medförde att vi höll ihop. sedan var det dags för pedagogik. där träffade jag en väns kollektivkompis malin som jag umgicks med endel den hösten. nu i vår var det dags för svenska, där springer jag på calle, en person som jag avrit på samma fest som innan, vilket med andra ord innebär att vi har en gemensam vän. jag tycker det är lite knäppt på något sätt. men kanske är det det vi alltid söker, något gemensamt med andra.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se