måndag 2 februari 2009

dagens; besök i tomebyn

jag vet inte om ni vet, men jag tror att ni vet; tomten är inte påhittad, han finns! dock är tomten inte så stor och lång som i tror, snarare är ha inte mer än en tvärhand hög. inte heller bor han i lappland, eller finland eller nordpolen, eller på något annat av alla de löjliga ställen som folk tror att han bor på, nej, tomten bor i stockholm. närmare sagt så bor han bakom hammarbybacken, ganska nära globen och dessutom ganska nära oss! (vårt hus är längst nere i högra hörnet och tomten bor på andra sidan den höga punkt som jag står på!)då man har celibriteter bosatta i ens eget närområde så är det ju lätt att tro att man blir lite högfärig och mallig, men ni som träffat mig vet ju att det inte är så. däremot är det ju kul att kunna gå och hälsa på i tomtebyn närhelst man vill!enda problemet är at det är så litet och för att komma in måste man krympa sig själv. detta sker på äkta astrid-manér genom att man håller handen på en spik och säger killevippen. i tomtebyn, som ni ser på fotot ovan jobbar tomtenissarna febrilt hela året. ja, inte ens på en söndag är de lediga. tomten är ju, som bekant inte särskilt kristen av sig och alltså finns det ingen orsak att vara ledig på vilodagen.
i skogen, som omgäldar tomtebyn hänger tomtens renar. här har vi rudolf, och ni ser ju själva hur mallig han är. fast å andra sidan, vem i rudolfs sits skulle inte vara det!?
sååå, eftersom jag är en så populär bloggare och en riktig celbritet med tomten som granne tänkte jag att vi kunde köra en frågestund. det är ju så populärt i dessa dagar.... hahahhhaah!
...eller så tar vi helt enkelt och ses och fikar. jag saknar er som jag känner som läser ska ni veta!
förresten har jag tappat bort min kamera-sladd, så i morgon blir det gammal skåpmat!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig med!
Jag gillar Rudolf.

Anonym sa...

Maria, jag tycker det är underbart att du bloggar igen. Jag skrattar varje gång jag läser. meast åt det där med att du inte skulle vara mallig.-D *lol*

maria sa...

mikaela: ja, visst är han fin och så får vi ta och se till att ses! ska kika lite på dina helger... hör av mig sen!

johanna: haha, tack! vad bra, då får jag se till att fortsätta!

Bloggtoppen.se