lördag 7 februari 2009

dagens; shopaholic

vissa personer, som min far älskar att vara ute i naturen. de plockar svamp och promenerar och springer. kort sagt så för de en ganska tråkig tillvaro, helt utan kickar och adrenalin. andra personer, såsom jag har ett betydligt tuffare och trevligare liv. istället för att förföras av stillhet och ro hemfaller jag åt livfullhet och glädje i köpcentranas gudomliga tillvaro. mitt måtto är; det finns inget problem som är så stort att inte lite shopping kan klara av det, alt. more is more. och tja.. som den shopaholic jag nu är så tänkte jag ge er lite tips och råd på vägen mot en perfekt shoppingdag.
det första man bör tänka på är att ta med sig extra plastpåsar. helst skall det vara något tufft märke tryckt på, så att folk tror att man handlat dyrt även om man nu inte har det. innan ni ger er ut är det dessutom fördelaktigt att fylla påsarna en aning så att folk tror att man handlat även om man inte har det. och kom ihåg, många påsar imponerar! okej, come on, nu går vi!
wow! kolla här. detta är vad jag kallar ett riktigt shoppingmecka! billigt OCH bra... precis allt vad som krävs för en lyckad shoppingdag! för, egentligen spelar det inte så stor roll vart man handlar eller vad, huvudsakligen är att man handlar. det viktiga är inte heller att man handlar dyra och få saker, nej ofta skulle jag nog rent ut sagt rekommendera folk att handla billigt och mycket, då det ser mer imponerande ut i påsarna!
här är min shopping för dagen. det var helt fantastiskt, jag var på willys och jag fick så mycket varor! vissa av dem skall jag nog använda redan i kväll tror jag.. har inte bestämt mig riktigt än, men tror att jag är mest nöjd med mjölpåsen, som fick följa med hem. sedan var morötterna till ett väldigt förmånligt pris, oooh, LOVE rea på willys!
sååå... hur gjorde jag då med påsarna? jo, såhär såg det ut.. här är flingorna nedpackade i en granit-påse. jag vet inte vad ni anser, men jag tycker inte alls det går att aaaaana att de är köpta på willys och inte på granit. ah, det är så fab!
nej, nu måste jag kila! snart börjar kvällsrean på ICA! tingeling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jackan du har på första bilden. kommer den från weekday? provade nämligen en gång och tänkte köpt.. men lite för dyr för mig var den.
snygg!

maria sa...

YES!! köpte den i förrgår. 100 kr på rea. kan se om din storlek finns kvar om du vill!

Anonym sa...

hahaha... du är verkligen helt fab!! :)

maria sa...

lisa: haha, I KNOW!!!

Bloggtoppen.se