torsdag 5 februari 2009

dagens; toalettläsare

jag tror att vi alla någon gång träffat en, kanske är du en själv. jag talar förstås om toalettläsare. denna grupp som kan spendera hela dagar på toaletten, och när man till sist undrat om det fallit ner i holken och spolat ner sig själva så kommer de ut, glada men lite mosiga i ansiktet, och man undrar förstås; vad har de gjort?! i dag skall vi glänta på dörren och närmare undersöka vad som egentligen händer bakom den låsta dörren... jag säger; välkommen in i toalettläsarens underbara värld!
för en toalettläsare är det a och o med förberedelser. det räcker inte enbart att gå in på toaletten, låsa dörren och uträtta sina behov. nej, för en toalettläsare krävs det minutiösa förberedelser och viss rekvisita. det första, och mest uppenbara behovet (det säger ju sig självt toalettLÄSARE) är givetvis böcker. ladda gärna upp med en hög så du slipper skammen av att behöva lämna din sits i brist på litteratur. ett annat tips är att ikläda dig en ganska arg min. detta för att visa andra hemmavarande att det inte är någon idé att känna på toadörren under de närmaste timmarna. är du själv hemma kan dugivetvis skippa minen.
direkt när du komit innan för toalettdörren, innan du slagit dig ned råder jag dig att se över toalettpapper-förrådet. det finns få saker som är så frustrerande som att behöva tänka på toapper under en lässeans! så bunkra upp! pappret ovan är köpt på konsum för en billig peng. snygg färg och form och med bra sugförmåga!

nästa tips är att inreda på ett trevligt sätt, gärna med lite levande ljus och många växter. växterna har dessutom en praktisk funktion, då toaletter ofta är små och syret snabbt tar slut. med lite gröna växter som släpper ut syre är biffen fixad och du kan sitta kvar flera timmar till!
sist men inte minst kan det vara trevligt med lite sällskap. bjud in någon du litar på och låt denne hålla dig sällskap när du tröttnat på läsningen. jag bjöd med mig firre, men vem ni väljer att bjuda in är förstås upp till er!

så, vad tyckte jag nu om min dag som toalettläsare? jo, det var trevligt och har du en dag över kan jag absolut rekommendera dig att spendera den på toaletten. det kräver visserligen lite förberedelser, men jag lovar, det är värt det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha. tycker det känns otänkbart att uträtta något som helst på toaletten utan lite lektyr till hands. på tal om.. ja inget, när var det du kom ner nästa gång?

maria sa...

det är så sant som det är sagt!! så tja... på tal om det så kommer jag ner helgen 6-7... då tycker jag at vi skall hänga!

Anonym sa...

vi skall!

Bloggtoppen.se