tisdag 17 februari 2009

dagens; vette 17 vad det kallas....

jag vet inte riktigt hur ni ställer er till det där med att föda barn. själv har jag har minsann alltid varit rysligt skeptisk. det där med ungar är ingenting som jag någonsin tänkt på, eller funderat över att skaffa. tänk vad jobbigt, föda dem, mata dem, uppfostra dem och se till så att de har allt de behöver! nej, tackar vet jag sims, det kan man ju i alla fall stänga av när man tröttnat... i alla fall; jag har ändrat mig! och som den stolta mamma jag är tänkte jag ta lite kort på mina nykomlingar!
som mamma är det inte speciellt lätt att få tid över till sig själv. inte heller känner sig ungarna särskilt trygga med en för snofsig mamma, så jag kör mjukisbyxor 24/7. skönt, smidigt och ganska snyggt! om ni undrar över den dåliga hållningen, så kan ni ju själva testa att gå runt och kånka på fem barn, så får ni se hur ni känner er sen!
precis som alla mammor tycker jag att mina barn är de vackraste och sötaste som någonsin fötts. tyvärr håller inte omgivningen med... här har vi keiki, han är en orkidébebis och lite av en gangster. på kvällarna brukar han springa runt i grannskapet och råna gamla tanter. något som inte alltid uppskattas av alla, men jag brukar ändå berömma honom när han kommer hem. han hjälper ju till att dryga ut kassan! doftis är den näst älsta. en ganska lugn liten tjej. enda nackdelen är att hon svettas rysligt och sprider en odör som har föranlett flera besök av anticimex. här har vi orki! som ni hör så är namnet inspirerat av mina stora idoler i sagan om ringen, och till min lycka så beter sig orki nästan precis som dem. orki är en mobbare av rang, och som den stolta mamma jag är kommer jag och kikar på varje slagsmål han är med i! givetvis så är jag med och supportar på alla orkis bråk, men det är vissa jag njuter av mer än andra. här på hyllan har ni mina styvbarn, tvillingarna tönt. jag vet inte vad ni anser om styvbarn, men jag tycker ju helt klar att de kan liknas vid jordens avskum och så ofta som chansen finns låter ja orki puckla på dem!
p.s det är väldigt billigt att skaffa blomsterbarn då de inte gör annat än dricker vatten, vilket gör att du hela tiden får pengar över som du kan investera i nya mjukisbrallor!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se