söndag 8 februari 2009

dagens; larv

det finns olika sätt att födas på. vissa kommer ut levande, andra som ägg. det larvigaste födselsättet jag är fjärilens sätt. först är bebisen en larv, sedan en puppa och till sist en fjäril. för att visa på hur larvigt det är att vara larv tänkte jag testa på att leva en dag som larv.
för att bli larv gäller det att klä sig grönt. alla larver är gröna och den som tror något annat har fel. vissa larver har dock lite ränder fram på magen, och det är helt okej, så länge som de är svarta och vita. för att kunna höra krävs det antenner. antingen kan du skapa ett par själv genom att sätta upp håret på huvudet, annars kan du köpa ett par på claes ohlsson.
mesta delen av en larvs dag spenderas i sängen. det är nämligen ganska jobbigt att vara larv. för att växa och utvecklas ordentligt krävs ungefär 22 timars sömn per dygn. denna sömn sker fördelaktigast i en väl bäddad säng från IKEA.då jag äntligen vaknat efter mina 22 timmars skönhetssömn passar jag på att ge mig ut på äventyr. det första problemet är att ta mig ur sängen, men efter en halvtimma är jag nere på golvet och redo för en tur.
min stora förhoppning är att jag skall springa på andra larver så att jag kan dra lite larviga skämt och se om de tycker att jag är snygg (vilket jag ju rent statistiskt borde vara efter 22 timmar!) och så. detta går dock inte så bra då min topphastighet uppgår i 1 km/h, vilket innebär att jag inte ens kommer ut ur lägenheten under min vakna tid. arg ledsen och bitter ger jag efter ett tag upp mina försök och tar mig istället tillbaka till sängen för ännu en stund sömn. på vägen tillbaka hittar jag några brödsmulor som sitter perfekt i min hungriga mage.efter två timmar är jag dundertrött och efter att ha spenderat ännu en halvtimma till att ta mig upp i sängen igen somnar jag gott.

ja, som ni märker är det inte speciellt roligt att vara larv och jag kan strikt avråda från att testa på larvlivet, DET ÄR TRÅKIGT!

8 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaa.... LOL. haha.
detta var helt klart den bästa hittills!
men 1km/h det låter ju väääldigt bra det där. supersnabb larv måste detta vara!
och ja, du är allt lite larvig du ;)

maria sa...

haha, visst är jag!! men på ett bra sätt! visst?

Anonym sa...

Det var en tanke jag aldrig tänkt förut..nu har jag att fundera ett tag..hur det är att vara larv ;-)
Trevlig söndagskväll önskar jag dig!!

maria sa...

barnens hjältar: tack så mycket och tack detsamma!

Anonym sa...

Ja du efter att redan gjort allt på ett hus å nu sitter i ett för litet med aldeles för många barn vet ja inte om ja känner att de e så kul. OM de vore gratis å inte tog sån tid okej men så e de ju inte riktigt. Men skoj när de fint... å man gjort de själv //Tess

Anonym sa...

Åhh.. Tack.. Då vet jag nog lite mer vad jag ska göra med mina naglar :P *ler*
Ha en bra kväll. Kramis

Anonym sa...

Jag tycker ocksa att den har var roligast! En larvdag, toppen! Jag gillar dina antenner!

maria sa...

mikaela: jag gillar mina antenner med! tänkte ha dem jämt nu... typ! sååå.. skapa mode?

Bloggtoppen.se