måndag 9 februari 2009

dagens; vampyr

efter att ha blivit lätt besatt av true blood och maniskt sett avsnitt efter avsnitt till dess att det inte funnits några avsnitt kvar att se finns det nu ett tomrum i mitt liv. det är inte lika kul och att vara jag längre helt enkelt. jag saknar vampyrlivet och den dekadenta livsstilen och allt som kommer därtill. kort sagt, jag saknar true blood! i alla fall. efter att ha gått och suktat i snart två veckor och blivit allt blekare och allt sorgsnare kom jag på det; jag kan ju själv bli vampyr!!!
om ni undrar varför jag ser så konstig ut på bilden, så är det för att det är ganska svårt att se snygg ut med två tänder extra, men visst gör jag det ganska bra ändå?! i alla fall. man behöver inte så värst mycket för att bli vampyr. egentligen räcker det med ett par shyssta tänder och en hård uppsyn. tänk på att tänderna måste vara av bra material och de får inte skava då skavande tänder kan förstöra vilken vampyrdag som helst. om jag hade varit smart hade jag dessutom tagit av mig mitt silverhalsband innan jag transformerade mig själv, men tja... vad gör man inte?!som vampyr är det viktigt att inte träffas av solljuset, då dör man nämligen. eller ja, kanske inte dör, vampyrer är ju redan döda, men tja. ni fattar! i alla fall, detta innebär att min dag som vampyr spenderas sovandes i badkaret där peter varit snäll nog att placera en spånskiva som jag lägger över karet när jag skall sova.
då kvällen kommer stiger jag upp ur badet, hungrig och blodtörstig (bokstavligt talat). som tur är har jag redan tidgare löst detta genom ett besök på södertappen. istället för att ge mig ut på hemska irrfärder i grannskapet kan jag därför slå mig ner i soffan med en god bok och en kopp blod (om ni undrar varför jag är så noga med att hålla boken för munnen så beror det på att jag råkat äta upp mina tänder). efter att ha läst några timmar och lyckats få i mig en klunk vätska, som för övrigt smakade väldigt illa börjar jag fundera på vad man kan hitta på under en natt som vampyr. orgier? men vart? på malmgrens krog nere på torget? haha!

det får vara. jag nöjer mig med att spionera på peter den tråkige, dödlige, som ligger och sover sött, omdeveten om mitt nya tillstånd. han skulle bara veta....... snygg hals by the way...!

jaja. gryningen kommer och jag inser att min natt som vampyr varit något av en flopp. kanske behövs det mer än två tänder för att bli en äkta vampyr. utsvulten och utmattad går jag därför och lägger mig i min vanliga säng med en hamburgare som sällskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

läs twilightserien om du får sån abstinens.

maria sa...

är det så alltså?! tjaaaa. varför inte!!!!

Bloggtoppen.se