torsdag 19 februari 2009

dagens; raggningsexpert

hos vissa har det alltid funnits, hos andra växer det fram. jag skulle vilja säga att jag är av den första typen, det vill säga en stor naturbegåvning som klarar allt jag företar mig inom ämnet med stort kunnande och finess. kanske är det därför som jag är så bra och populär. jaja, nog talat om mig, nu till er! jag, som i vanliga fall inte brukar praktisera mitt kunnande i offentligheten tänkte här spendera en dag med det jag kan bäst; jag tänkte vara raggningsexpert!
ensam är inte stark: även om man råkar vara expert inom området är det alltid bra att gå samman flera stycken. kanske kan man dra nytta av varandra och ragga varannan dag, eller så kanske man kan ha en spananre och en aktris. ja, kort sagt, möjligheterna är oändliga! jag har i alla fall, dagen till ära tagit slagit mig samman med mysanalle (min pappas fantasifulla namnskapande), som är en datahacker av rang. medan jag sonderar terrängen live så chattar nalle för att få ragg.
själv kör jag det klassiska smygtricket, vilket innebär att jag står väl dold bakom lämpligt ting och väntar på att någon som är lagom lång, lagom snygg och perfekt för mig skall smita förbi. när man hittar den man vill ha så pekar man på personen i fråga och sedan kan jakten börja!

tänk på att du måste vara väl dold, inte ett hårstrå få synas!!!
då man har smygit efter personen tillräckligt länge, och den börjar se sig lite misstänkt omkring så är det dags att ge sig tillkänna. den mest kritiska fasen i hela smygningen är egentligen när man skall avslöja sig själv och då gäller det minsann att vara snabb i svängarna! mitt bästa tips är att kasta sig fram och markera sitt revir med en puss. om man som jag har ofantligt fina och mjuka läppar kommer personen bli helt sjukt imponerad och kär. är ni inte lika snygga och bra som jag så kan jag rekommendera nalles strategi. det kan nämligen bli lite pinsamt för er om personen i fråga inte uppskattar er invit. om så skulle ske tänk som såhär; övning ger färdighet! sedan går ni vidare till nästa offer, eller så testar ni mysanalles strategi. det som är bra med mysanalles strategi är att då kan man fuska lite och visa bilder på andra människor än sig själv. så, med andra ord, snygg eller ful spelar ingen roll, det finns raggningsknep för alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaa.... den här var UNDERBAR!!
du är så bra, och jag är impad över din livliga fantasi!
diggar nallen med!

maria sa...

äh, det är ju du som är underbar! alltid! och mysanalle hälsar!!

Anonym sa...

Nej det är JAG som är underbar! NÄ;D Maria! Tihi, lista var kul! Jag skriver ihop en fempunktslista till dig (med telefonbokens personer som inspiration än en gågn) Så fixar du en fempunkts till mig? Please! Det var skojigt! Deadline. Klockan whatever:D heyhohao@hotmail.com PUSS! /Hanna

maria sa...

klart att vi ska lista! en fempunkts kommer snarast, skall bara muta min trötta hjärna med diverse doping först.. sen, snart!!!

Bloggtoppen.se