tisdag 3 februari 2009

dagens; blend-mamma

inför denna dag uppstod lite svårighter. jag skall ju, som ni kan se i rubriken vara blend-mamma. vet inte riktigt hur ni definierar ordet mamma, men jag tänker att man i själva grundbetydelsen förutsätter att en mamma har ett barn. det är lite som tom och jerry, man förutsätter liksom att tom har jerry vid sin sida och tvärtom. i alla fall, jag började ringa runt till random mammor, samtidigt som jag sprang runt nere på hammarbyhöjdens torg och letade efter barn. efter några timmar gav jag upp den planen då det inte var någon som var villig att låna ut sin unge. istället gav jag mig ut på jakt i min närmiljö, och se vad jag hittade!
ibland är peter lite som ett barn. han är ganska gullig, lite hjälplös och han gillar att leka med sina leksaker (skrivböcker och pennor). med andra ord, han är det perfekta barnet! mitt projekt kunde starta och jag var nöjd..

det första man måste tänka på när det gäller barn är att de inte hajjar det där med att klä på sig ordentligt. ni vet, färgmatchning och så. här är peter redo för en springtur och hade det inte varit för mig hade han gett sig ut utan scarf, vilket inte bara hade inneburit en katastrofalt tråkig outfit, utan även viss risk för nedkylning av hals med förkylning som följd. slutsats: man måste alltid vara redo för att rycka ut!
en annan fundamental uppgift är att se till att barnet har allt det behöver då det skall till dagis/skola, eller som i detta fallet jobb. därför är det väldigt viktigt att packa väskan ordentligt så att ungen får med sig allt.
då man sedan släppt iväg barnet till skolan, eller som i mitt fall till jobbet är man lite lagom, eller ganska mycket desperat och då passar det bra med en blend eller två. detta intag intensifieras sedan under dagen, så att du sedan, när barnet kommer hem igen har en tillräckligt hög halt av nikotin för att klara resten av kvällen. givetvis är det som blend-mamma otroligt jobbigt att gå ut på balkongen hela tiden och det är där fläkten kommer in i bilden. fläkten=en blend-mammas bästa vän!
slutsats av dagen; att vara blend-mamma är ett otroligt slitsamt yrke, men har du bara en limpa gula blend i bakfickan så fortskrider de flesta dagar utan problem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! underbart!

maria sa...

visst har jag fantastiska dagar...!?

Bloggtoppen.se