onsdag 4 februari 2009

dagens; pannkaksätare

okej, detta är lite tråkigt, för jag har haft denna bildsekvens på bloggen tidigare, men då min kamerasladd är borta och jag inte hunni köpa ny, så får det bli såhär i dag. ni får helt enkelt tänka på att jag inte haft denna livsstilsinriktning innan. dessutom så har jag bränt ut bilder utan att rotera, klantigt, men så är det. okej?


sååå.. det finns personer... och så finns det personer... och så finns det pannkaksätare. detta är en ganska subkulturell grupp i samhället och de märks inte så mycket, men då de märks så märks de ordentligt.
det är nämligen som så att pannkaksätare blir helt tokiga och galna då de känner doften av pannkakor. ja, de är nästan farliga att komma i närheten av så desperata blir de. det är ett vågspel det där, hur man skall behandla pannkasätare. antingen får man gå runt med en pannkaka i bakfickan och hoppa att de inte känner lukten, eller så går man ut utan ammunition och riskerar att pannkaksätaren känner lukten från någons pannkakasbak och blir galen och överfaller en när man är utan vapen (eller mutor).

i alla fall.. ponera att ni har en pankaka i fickan och pannkaksätaren känner lukten. ja, då finns det bara en sak att göra, nämligen att servera pannkakan med grädde och sylt. till en början kommer ätandet vara ganska desperat och panikartat, men var inte rädda, pannkaksätare blir ganska snart mätta, det kommer räcka!

efter ett tag stannar takten av, som ni kan se. är det en snäll pannkaksätare ni stött på kanske ni till och med kan locka fram ett leende av ren njutning.
då maten är slukad är ätaren nöjd och klappar sig glatt på magen. räkna dock inte med ett tack för maten, pannkaksätare är inte så tacksamma av sig!


p.s ett tips kan vara att ha en sats med pannkakor i frysen. man vet aldrig när man stöter på en ätare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag åt pannkakor till kvällsmat, så underbart gott! Va, är det sant, om man bränner ut bilder utan att rotera, är de dömda till att vara åt ett visst håll då?
Jag älskar din skjorta!

maria sa...

janne: haha, vilket härligt alias!!!!! jag bara; vem är jan johansen? undrar om det är stjärnan!? undrar om jag kommer bli känd....?!??!?!??!? hah! ang. bilderna så vet jag inte, det kan ju även vara mitt tekniska kunnande som ligger lägre än det borde...

Bloggtoppen.se